corporate identity

Ook wel huisstijl. Beeld waarmee instituten en bedrijven naar buiten treden, waarbij alle uitingen op elkaar zijn afgestemd en waarin het merk een grote rol speelt als drager van de identiteit.
De huisstijlen kwamen vooral op in de jaren zestig onder de noemer 'het gezicht van het bedrijf'. De bepaling en vormgeving van de identiteit gebeurt vaak onder leiding van een 'ontwerper'. Een van de eersten die zich daarvoor inzette was Peter Behrens voor het Duitse AEG in 1907.
Enkele vroege voorbeelden van een duidelijke 'corporate identity', die zowel de kleding van het personeel als de grote reclamecampagnes omvat en die gericht is op een duidelijke herkenbaarheid van producten of diensten, zijn: KLM, Olivetti, IBM en Benetton . In Nederland waren het vooral de ontwerpbureaus Total Design en Tel Design die zich hier vanaf 1963 op gingen toeleggen.

Quizvraag v/d week

Woord v/d week

Meest gezocht deze week

Welke ruimte vind je niet in een kathedraal?


JUIST!NIET JUIST!

atrium

Aarde, weer en klimaat > weer, klimaat en atmosfeer

klimaatmodel

Klimaatmodel is het computermodel waarmee het gedrag van het klimaatsysteem, en daarmee van het klimaat, kan worden nagebootst op grond van de natuurkundige, scheikundige en biologische eigenschappen van dat systeem. Klimaatmodellen kunnen worden gebruikt om schattingen te maken van de gevolgen van natuurlijke en menselijke invloeden op het klimaat, zogeheten klimaatprojecties. Klimaatmodellen zijn gebaseerd op modellen van de algemene circulatie.
Zie ook klimaatverandering.

De 10 meest gezochte woorden en begrippen van de afgelopen week

  1. oxidatie
  2. Muzen
  3. hoger beroep
  4. Pavlov-effect
  5. ontologie
  6. bestuursorgaan
  7. bismillah
  8. normen
  9. conformisme
  10. alter ego