Oilily

Nederlands kinderkledingmerk dat opgericht is door Willem en Marieke Olsthoorn. Kenmerkt zich jarenlang door opvallende, op klederdrachten geïnspireerde kleding gecombineerd met felle kleuren en vrolijke uitstraling en is ook ver over de landsgrenzen zeer populair.
De collectie voor volwassen vrouwen, ontworpen door Nico Verhey, kende minder succes. De accessoires en parfumlijnen daarentegen wel.
Na verkoop van het bedrijf en het daaropvolgende faillissement in 2009 besloot de familie Olsthoorn het bedrijf terug te kopen en maakte Oilily in 2010 een doorstart als webwinkel.

Quizvraag v/d week

Woord v/d week

Meest gezocht deze week

In welke kathedraal werden vroeger Franse koningen gekroond?


Media > print, radio en televisie

onderzoeksjournalistiek

Ook wel 'investigating journalism' genoemd. Arbeidsintensieve vorm van journalistiek, met de bedoeling belangrijke verborgen feiten boven water te krijgen en handel en wandel van publieke personen en instellingen te onthullen. Schoolvoorbeeld is het Watergate-schandaal.