Powned

PowNed is een mediabedrijf opgericht met als doel te zorgen dat bij de zogenaamde 'netwerkgeneratie' (de groep die rond de 30 jaar oud is) belangstelling ontstaat voor de publieke omroep. PowNed heeft geen leden, zoals de oude publieke omroepen die hebben. Het bedrijf brengt nieuws en actualiteiten 'ongepolijst' over. Iedere week worden er uitzendingen gemaakt op basis van wat gebruikers interessant vinden.

Quizvraag v/d week

Woord v/d week

Meest gezocht deze week

Welke schrijver/dichter was tevens scheepsarts en reisde over de gehele wereld?


JUIST!NIET JUIST!

Jan Jacob Slauerhoff

NS Publieksprijs

De NS Publieksprijs werd in 1987 ingesteld door de Stichting Collectieve Propaganda voor het Nederlandse boek en heette toen Publieksprijs voor het Nederlandse boek. Enkele jaren was het Dagblad Trouw de sponsor en sinds 2001 De Nederlandse Spoorwegen. Toen werd de naam veranderd in NS Publieksprijs, bestemd voor een auteur van een Nederlands boek. Iedere lezer kan vanaf eind oktober zijn stem uitbrengen op een lijst van zes voorgeselecteerde boeken. De winnaar krijgt € 7500 en een beeldje dat is ontworpen door Jeroen Henneman. Ook mag hij of zij een jaar lang gratis met de trein reizen.